ARAK


TELJES ÁRÚ JEGY:
1 előadás: 1800 Ft

KEDVEZMÉNYES JEGY (diák, nyugdíjas):
1 előadás: 900 Ft

A belépés az Incessantes larmes du Ciel d’aout című előadásra ingyenes.

A belépés az irodalmi estre ingyenes.

www.lesfrankolores.com

FR | HU
« A VIII. Frankolorés »

PROGRAMJA

[Színház]

Francia nyelvű előadások :

Francia Intézetben - 1011 Budapest, Fő utca 17.

Március 9 péntek

  • 18.00-kor: « Incessantes larmes du Ciel d’août » Aristide Tarnagda: Les larmes du Ciel d’août és Guy Régis Jr: Incessants c. művei nyomán
  • Délben, az utca kellős közepén, egy nevenincs városban, magányos hang sóhaja úszik a névtelen tömeg zizegésében: „Nem” mondja a nő, mikor a mellette elhaladó az autójába invitálja. Nemet mond a segítségre, amelyet neki ajánlanak, noha nem kérte. Képesek vagyunk meghallani azokat az éjszakákat, amelyeket emlékeiben őriz, és a fogadalmakat, amelyek ide láncolják a járda e szeletéhez? Ha a történetek általában így kezdőnek: „Idehallgasson” vagy „Egyszer volt, hol nem volt”, ez úgy kezdődik, hogy hátat fordít nekünk: „Nem hölgyem, köszönöm, várok valakit.” Mégis ott maradunk fülünket hegyezve. Lassacskán a nő szavaiból oly finom szál szövődik, amely félő, hogy bármelyik pillanatban elszakad. Az utca e szegletében él, a város nyüzsgése és lármája közt. De mélyebben, ezeknek a hangoknak a kusza összevisszaságában, mégis hangot ad saját zenéjének, amely az ő története...

  • 20.00-kor : « Big-Shoot » Koffi Kwahulétól
  • Adott egy hóhér, akinek bőven akad takargatnivalója, vele szemben pedig legújabb áldozata, akinek láthatóan nincs mit bevallania. Stan makacsul nem beszél. Stan nem csinált semmit. Épp csak véletlenül arra járt. A kérdés csupán az, hogyan lehetne kibillenteni ebből a tehetetlen állapotból, hogy mégiscsak legyen miért kivégezni. Az időnként őrületbe hajló, testi és lelki megpróbáltatásokat sem nélkülöző, pergő kihallgatás végül eléri célját: a hóhér keze alatt megszületik a tökéletes, színpadi műalkotás – a nagyközönség beteges kíváncsiságának kielégítésére.

    Március 10 szombat

  • 16.00-kor : « Incessantes larmes du Ciel d’août » Aristide Tarnagda: Les larmes du Ciel d’août és Guy Régis Jr: Incessants c. művei nyomán
  • Délben, az utca kellős közepén, egy nevenincs városban, magányos hang sóhaja úszik a névtelen tömeg zizegésében: „Nem” mondja a nő, mikor a mellette elhaladó az autójába invitálja. Nemet mond a segítségre, amelyet neki ajánlanak, noha nem kérte. Képesek vagyunk meghallani azokat az éjszakákat, amelyeket emlékeiben őriz, és a fogadalmakat, amelyek ide láncolják a járda e szeletéhez? Ha a történetek általában így kezdőnek: „Idehallgasson” vagy „Egyszer volt, hol nem volt”, ez úgy kezdődik, hogy hátat fordít nekünk: „Nem hölgyem, köszönöm, várok valakit.” Mégis ott maradunk fülünket hegyezve. Lassacskán a nő szavaiból oly finom szál szövődik, amely félő, hogy bármelyik pillanatban elszakad. Az utca e szegletében él, a város nyüzsgése és lármája közt. De mélyebben, ezeknek a hangoknak a kusza összevisszaságában, mégis hangot ad saját zenéjének, amely az ő története...

  • 18.00-kor: « Big-Shoot » Koffi Kwahulétól
  • Adott egy hóhér, akinek bőven akad takargatnivalója, vele szemben pedig legújabb áldozata, akinek láthatóan nincs mit bevallania. Stan makacsul nem beszél. Stan nem csinált semmit. Épp csak véletlenül arra járt. A kérdés csupán az, hogyan lehetne kibillenteni ebből a tehetetlen állapotból, hogy mégiscsak legyen miért kivégezni. Az időnként őrületbe hajló, testi és lelki megpróbáltatásokat sem nélkülöző, pergő kihallgatás végül eléri célját: a hóhér keze alatt megszületik a tökéletes, színpadi műalkotás – a nagyközönség beteges kíváncsiságának kielégítésére.

  • 20.00-kor : « Brasserie» Koffi Kwahulétól
  • Valahol a világban a háború lerombolt egy egész országot. A győztes fél végül sikeresen beveszi az ellenállás utolsó épségben maradt bástyáját, a helyi sörfőzdét is. Ez lesz hát az új, távolról sem demokratikus rend legfőbb pénzforrása, csakhogy a kellően jövedelmező működtetéshez egyezségre kell jutni egy európai nővel.
    A darab rengeteg humorral, meglehetősen ironikus módon szembesít a háború szörnyűségeivel és annak következményeivel – a mondvacsinált felszabadítók vérengző harcaitól a közpénzek lenyúlásán keresztül a hamis politikai ígéretekig vezet az út. Koffi Kwahulé Sörfőzdéje nyelvek, kultúrák és (mű)fajok keveredésének a helyszíne, amelyen keresztül egyben a szerző dallamos nyelvezetébe és öntörvényű világába is bepillantást nyerhetünk.

    Március 11 vasárnap

  • 16.00-kor : « Incessantes larmes du Ciel d’août » Aristide Tarnagda: Les larmes du Ciel d’août és Guy Régis Jr: Incessants c. művei nyomán
  • Délben, az utca kellős közepén, egy nevenincs városban, magányos hang sóhaja úszik a névtelen tömeg zizegésében: „Nem” mondja a nő, mikor a mellette elhaladó az autójába invitálja. Nemet mond a segítségre, amelyet neki ajánlanak, noha nem kérte. Képesek vagyunk meghallani azokat az éjszakákat, amelyeket emlékeiben őriz, és a fogadalmakat, amelyek ide láncolják a járda e szeletéhez? Ha a történetek általában így kezdőnek: „Idehallgasson” vagy „Egyszer volt, hol nem volt”, ez úgy kezdődik, hogy hátat fordít nekünk: „Nem hölgyem, köszönöm, várok valakit.” Mégis ott maradunk fülünket hegyezve. Lassacskán a nő szavaiból oly finom szál szövődik, amely félő, hogy bármelyik pillanatban elszakad. Az utca e szegletében él, a város nyüzsgése és lármája közt. De mélyebben, ezeknek a hangoknak a kusza összevisszaságában, mégis hangot ad saját zenéjének, amely az ő története...

  • 18.00-kor: « Big-Shoot » Koffi Kwahulétól
  • Adott egy hóhér, akinek bőven akad takargatnivalója, vele szemben pedig legújabb áldozata, akinek láthatóan nincs mit bevallania. Stan makacsul nem beszél. Stan nem csinált semmit. Épp csak véletlenül arra járt. A kérdés csupán az, hogyan lehetne kibillenteni ebből a tehetetlen állapotból, hogy mégiscsak legyen miért kivégezni. Az időnként őrületbe hajló, testi és lelki megpróbáltatásokat sem nélkülöző, pergő kihallgatás végül eléri célját: a hóhér keze alatt megszületik a tökéletes, színpadi műalkotás – a nagyközönség beteges kíváncsiságának kielégítésére.

    [Színház]

    Magyar nyelvű előadások

    Francia Intézetben - 1011 Budapest, Fő utca 17.

    Aprilis 20 péntek 19.00-kor

  • « A Világ partján ültünk…» José Pliyatól
  • Egy távoli szigeten egy fiatal nő találkozót beszélt meg a barátaival, hogy együtt piknikezzenek a gyermekkoruk strandján, a Világ partján. Ott egy férfiba botlik, aki meglehetősen elutasítóan viselkedik vele: még csak mosolyogni sem hajlandó, nem ad neki vizet, nem hagyja leülni a homokba, nem engedi bemenni a tengerbe... Ki ez a férfi? Miért engedheti meg magának ezt a viselkedést? A nő mindenáron választ szeretne...

    Aprilis 21 szombat 19.00-kor

  • « Big-Shoot » Koffi Kwahulétól (Harmattan változata)
  • Adott egy hóhér, akinek bőven akad takargatnivalója, vele szemben pedig legújabb áldozata, akinek láthatóan nincs mit bevallania. Stan makacsul nem beszél. Stan nem csinált semmit. Épp csak véletlenül arra járt. A kérdés csupán az, hogyan lehetne kibillenteni ebből a tehetetlen állapotból, hogy mégiscsak legyen miért kivégezni. Az időnként őrületbe hajló, testi és lelki megpróbáltatásokat sem nélkülöző, pergő kihallgatás végül eléri célját: a hóhér keze alatt megszületik a tökéletes, színpadi műalkotás – a nagyközönség beteges kíváncsiságának kielégítésére.

    Aprilis 22 vasárnap 16.00-kor

  • « Sörfőzde» Koffi Kwahulétól (Harmattan változata)
  • Valahol a világban a háború lerombolt egy egész országot. A győztes fél végül sikeresen beveszi az ellenállás utolsó épségben maradt bástyáját, a helyi sörfőzdét is. Ez lesz hát az új, távolról sem demokratikus rend legfőbb pénzforrása, csakhogy a kellően jövedelmező működtetéshez egyezségre kell jutni egy európai nővel.
    A darab rengeteg humorral, meglehetősen ironikus módon szembesít a háború szörnyűségeivel és annak következményeivel – a mondvacsinált felszabadítók vérengző harcaitól a közpénzek lenyúlásán keresztül a hamis politikai ígéretekig vezet az út. Koffi Kwahulé Sörfőzdéje nyelvek, kultúrák és (mű)fajok keveredésének a helyszíne, amelyen keresztül egyben a szerző dallamos nyelvezetébe és öntörvényű világába is bepillantást nyerhetünk.

    [Irodalom]

    Francia Intézetben - 1011 Budapest, Fő utca 17.

    „ Dramaturgia és a Karibi-térség estje”

    Március 19 hétfő 18.00

    « A VIII. Frankolorés »

    • 18.00:

      • "FRAGMENTS" Gerty Dambury műve után előadja a Kölcsey Ferenc Gimnázium társulata

      • "Monsieur, Blanchette et le Loup" José Pliya-tól, előadja a Hunfalvy János Szakközépiskola társulata

    • 19.00:

      • A "Trames" vetítése, írta és rendezte Gerty Dambury
        (SACD francia dramaturgia-díjas 2008-ban).

    Március 29 csütörtök 19.00

  • « Incessants-Ida », Monológok Guy Régis Jr.-tól, illetve az ő tolmácsolásában

  • Sorozatos kis mészárlások zavarják meg a város békéjét.

    „Levettem az S-t az Idaból, így női keresztbevet kaptam: Ida." Így Ida lett az ürügy, hogy leírhassam a gyűlöletet és a kiábrándultságot, amit érzek ezzel a szigettel, ezzel a kiábrándult országgal kapcsolatban, amely valaha igéző szépségű volt.

    Találkozó március 29-én, csütörtökön 11.30-tól 13.00-ig az Egyetemközi Francia Központban (CIEF)

    Aprilis 18 szerda 19.00-kor az A38-on

  • « Terre Rouge », Monológok Aristide Tarnagdatól, illetve az ő tolmácsolásában

  • Vers, amely megosztja a teret és az időt, a Terre Rouge című műben két testvér szólal meg, akik kontinensek távolságán átívelő magányukat osztják meg. A gyermekkoruktól tartó menekülésen át csak az emlékeik maradtak. Mint ahogy egyetlen személy megkettőzött hangja szétszakít két lelket, földet, életet, úgy érzik át ők is, hogy lehetetlen visszafordítani az időt: ha az országban maradnak, vagy ha Európába indulnak, a gyermekkor már elveszett paradicsom.

    Találkozó április 19-én, csütörtökön és 20-án, pénteken az Egyetemközi Francia Központban (CIEF)
    VISSZA

     


    Francia intezet